יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

הבית של גברת bricolagelife אי שם בארצות- הברית.



עולם העיצוב מתעסק נונסטופ בשאלה מהו עיצוב גברי ומהו עיצוב נשי. אבל מה לגבי עיצוב גילי? כיצד משפיעים הזכרונות והתובנות של בני הגיל השלישי על עיצוב ביתם? התשובה לא פשוטה ורחוקה מלהיות חד-משמעית. אנשים מבוגרים לא בהכרח נצמדים לעיצוב מיושן ולחפצים שליוו אותם עשרות שנים. לעיתים בתיהם גדושים בצילומים ומזכרות מהעבר ולעיתים ריקים למדי, כמו ביקשו להתנקות מנטל העבר.

לעיתים, הם מקוריים  ומתפקעים מיצירתיות, כמו האשה שבתמונה, אמריקנית שמסרבת להסגיר את שמה ומקום מגוריה, אבל חושפת ללא בושה את תובנותיה בעבודות האמנות שלה ובצילומים המרטיטים, שהיא מפרסמת בבלוג ובפוטוסטרים שהיא מנהלת תחת השם bricolagelife.

"בריקולאז' הוא משהו שנוצר תוך שימוש בחומרים זמינים", היא מסבירה את פשר הניק המסקרן בדף הפייסבוק שלה. "חיים זו היכולת לגדול, לפעול באופן מעשי ולהשתנות תמיד".

"אני יוצרת דברים בידיי ומשתמשת בכל חומר שנמצא לידי, מאז שאני זוכרת את עצמי", היא מוסיפה. "לרוב, מדובר בדברים שלמדתי בעצמי. הרעיונות שלי ניצתים מניירות, בדים וינטאייג'יים, האוספים שלי והבחנותיי. אני לוקחת מה שנמצא ומתעדת אותו בתמונות. אני גם חותכת, מצרפת, מדביקה ו/או תופרת דברים יחד כדי ליצור משהו חדש".

רשימת תחביביה כוללת "להיות עם המשפחה והחברים, למצוא אוצרות בחנויות יד-שניה, צילום, קריאת ספרים, סרטים, טלוויזיה, בישול, ארגון מחדש של הרהיטים בבית, שיטוטים בעיר, תפירה, רקמה, עבודות עיסת נייר, קולאז'ים, ציורים ולגזור את שערי במו ידיי".

גברת בריקולאז'לייף עוסקת נונסטופ בחקר העבר. הזכרונות האישיים שלה הם מבחינתה חלק מעבודתה האמנותית והם נוכחים בכל פינה בביתה. מי שמבקר בביתה, מבקר גם בחייה. ולכן, זה איננו סיור עיצובי רגיל, כי אם מסע פסיכולוגי, הזמנה לפענח את הביוגרפיה ואת התצריף הנפשי שלה. לא יכולתי, בנסיבות המיוחדות הללו, שלא לצרף כמה מעבודות הקולאז' שלה. 





























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה