יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

הלופט של ויסנט וולף במנהטן.


איך נראה ביתו של גורו עיצוב בעל מוניטין בינלאומי? כמו הגורו עצמו. את ביתו של ויסנט וולף, אייקון דקור מוביל, שהטביע חותם משמעותי על העיצוב האמריקני, ראיתי כבר מספר פעמים בעבר. הבית עבר שינויים דקורטיביים קלים ובגלגולו הנוכחי, הוא פחות מלוטש ויותר נינוח מבעבר. ודומה שוולף חש בטוח מספיק בעצמו בכדי לאפשר לאנשי הירחון New York Social Diary לצלם את הלופט שלו, גם כשהוא מעט מבולגן ולא חד ומשוייף, כפי שהיה לפני עשר שנים. 

וולף, מעצב וצלם אמנותי שלא למד מעולם עיצוב פנים או צילום, נולד בקובה והיגר לארצות הברית בהיותו בן חמש-עשרה. הוא ידע עוני בנעוריו וכשהגיע לניו-יורק עבד בעבודות שונות, לפני שרכש לעצמו מוניטין כמעצב פנים משובח, שלקוחות עתירי ממון צובאים על דלת משרדו. העיצובים של וולף משלבים מודרניזם מונוכרומטי -לרוב בצבעי בז', לבן, ספיה ושחור- עם פריטים אתניים מרחבי העולם.המראה המתקבל גדול מהחיבור שבין שני הסגנונות. לבתים שוולף מעצב יש שיק מעודן, פריך ועשיר, אך לעולם לא נפוח או נובורישי. הם אלגנטיים וידידותיים כאחד ומשרים על המתבונן תחושה של גלריה ביתית זוהרת.    

הלופט של וולף מעוצב בסגנונו הידוע. הרהיטים המעטים מוקפים באוספי אמנות מטיוליו הרבים של הבעלים בעולם ובמיוחד באסיה, במזרח התיכון ובפפואה גיני. צילומים בשחור לבן -של וולף ושל צלמים אחרים- ממוסגרים במסגרות פשוטות ומונחים בנונשלנטיות על כסאות ישנים ברחבי החלל. לא קשה להעתיק את סגנונו של וולף, אבל את הטאץ' המיוחד שלו קשה מאד ליצור. אולי בתור התחלה, תקראו את ספרו Learning to See ותלמדו איך הוא קנה את מגע הקסם שלו.


ויסנט וולף בפינת הישיבה שבחלל המגורים. כסא אתיופי מוצב לצד כורסאות וספה מודרניות.


חלק נכבד מאוסף הצילומים הממוסגרים של וולף מונח על כסאות ישנים ועל מדפים. וולף טוען, שכאשר תמונות תלויות על הקיר במשך זמן מה, הוא מפסיק להבחין בהן. העמדה ניידת של הצילומים מאפשרת לו להחליף ביניהם וליצור עניין.










שולחן העבודה היה במקורו שולחן בבנק של צרפת. גם הכסא הוא צרפתי ויוצר בשנת 1940.




חלק מהרהיטים בחדר השינה של וולף עוצבו על ידו. חלק אחר מורכב מרהיטים ישנים בסגנונות שונים.




על הקונסולה בת המאה ה-18 מוצב אוסף גולגלות שנקנו ברחבי העולם.


ואילו אוסף התנינים הזה הוא מאפריקה ומהמזרח הרחוק.


קיר זכוכית ירקרק מהווה קיר לספריה. הכורסא הצרפתית האפורה היא מהמאה ה-19. עבודה צבעונית של האמן הבריטי העכשווי דמיאן הירסט תלויה על הקיר.




ציור צבעוני של אמן אוסטרלי תולה מעל שידה צרפתית משנות ה-40.


2 תגובות:

  1. אהבתי את השידה בתמונה האחרונה, ובמיוחד את התמונה שמעליה.
    סתיו

    השבמחק