יום חמישי, 6 ביוני 2013

אמן אורח: מיסטר פינץ'.


יצורי הבד של מיסטר פינץ' מעוררים עניין עצום לאחרונה. ולא בכדי. האיש הוא גאון. הנה מה שהוא כותב על עצמו באתר שלו:

"שמי הוא פינץ' (Finch) - שזה בעצם שם המשפחה שלי ... כולם קוראים לי כך ואני אוהב את זה. קראתי לעסק שלי בשם מר פינץ' כך שיהיה ברור מההתחלה שאני גבר שתופר.

אני גר בלידס, יורקשייר, לא רחוק מדי מיורקשייר דיילס היפהפה. אין לי בעצם, שום הכשרה פורמלית בתחום היצירה שלי, למעט קורס אמנותי קצר שלקחתי לפני שנים רבות, כך שלמדתי את כל מה שאני יודע בעצמי. לאורך השנים, התנסיתי בתחומים יצירתיים רבים וכיום, אני עוסק בתחום שאני מעריץ- התפירה. כשאני לא יוצר דברים -וזה לא קורה הרבה- אני אוהב לקרוא ולצפות בסרטים ישנים.


ההשראה העיקרית שלי באה מהטבע, ולעתים קרובות אני חוזר לרעיונות מסוימים שוב ושוב. הפרחים, החרקים והציפורים מרתקים אותי עם מחזורי החיים שלהם, קיניהם והתנהגותם יוצאת הדופן. גם הפולקלור הבריטי העשיר כל כך בסיפורים נפלאים נמצא בליבה של היצירה שלי. מכשפות שמשנות את צורתן, ארנבות שבוהות בירח ושטן לבוש בקפידה, שתמיד מוכן ומזומן לפתות אותך לסטות מדרך הישר (הדוגמאות לקוחות מסיפורי פולקלור- ש.א.). תמיד עסקתי בהאנשת חיות עם נעליים ובגדים ואני מדמיין כיצד הן מתמלאות חיים בלילה, מתלבשות ועוזרות לסנדלר קשיש או לעקרת בית יגעה.


יצירת דברים תמיד היתה חשובה לי מאוד לי ולעתים קרובות, זו הקלה עצומה להוציא אותה לפועל ולהשתחרר ממנה. זו גם הנאה לחפש חומרים ליצירות שלי. לחומרים ופריטים אבודים, מצויים ושכוחים יש מקום בעבודה שלי. ברוב היצירות שלי אני משתמש בחומרים ממוחזרים, לא רק כהצהרה מוסרית, אלא בגלל שאני מאמין שהם מוסיפים להן יותר אותנטיות וקסם. וילונות קטיפה מבית מלון ישן, שמלת כלה מרופטת וסינר עתיק הופכים אצלי לציפורים וחיות, שמחפשות לעצמן בעלים חדשים והרפתקאות חדשות. (היצירות שלי הן) יצורים מספרי סיפורים, שנועדו לאנשים שגם הם -ממש כמותן- קצת אבודים ושכוחים".  



 


 























  
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה